Pilarka zoptymalizowana pod kątem ciężaru i wydajności do pracy z drewnem średnio twardym i twardym, z oszczędnym silnikiem 2-MIX. Regulacja ilości tłoczonego oleju pozwala dostosować pilarkę do panujących warunków zewnętrznych. Wyposażona w filtr powietrza HD2 oraz bez narzędziowe zamknięcie wlewu tankowania dla łatwiejszego napełniania paliwem.
Dane techniczne | Wartość |
---|---|
Moc kW/KM | 4,4/6 |
Pojemność skokowa cm³ | 72,2 |
Długość prowadnicy cm | 50 |
Ciężar kg 1) | 6 |
Ciężar zestawu kg 2) | 7,27 |
Stosunek ciężaru do mocy kg/kW | 1,4 |
Podziałka piły łańcuchowej | 3/8 " |
Wartość drgań strona lewa / prawa m/s² 3) | 4,8/3,6 |
Poziom mocy akustycznej dB(A) 4) | 119 |
Poziom ciśnienia akustycznego dB(A) 4) | 108 |
1) Bez paliwa, prowadnicy i piły łańcuchowej
2) Bez paliwa, z prowadnicą i piłą łańcuchową
3) Niepewność pomiarowa wg Dyrektywy 2006/42/WE = 2 m/s²
4) Niepewność pomiarowa wg Dyrektywy 2006/42/WE = 2,5 dB(A)
Zawór dekompresyjny pozwala podczas uruchamiania usunąć z cylindra część sprężonej mieszanki. Umożliwia to znaczną redukcję siły potrzebnej do pociągnięcia za linkę rozrusznika, odciążenie osoby obsługującej urządzenie i ochronę całego systemu rozruchu urządzenia.
Dwusuwowy silnik STIHL w technologii 2-MIX zapewnia dużą moc, a przy tym oszczędność zużycia paliwa do 20% w porównaniu do dwusuwowych silników STIHL o podobnej mocy bez technologii 2-MIX. Emisja spalin spada o ok. 50%.
Przy wymianie zestawu tnącego zastosowano praktyczną nakrętkę pokrywy koła napędowego z zabezpieczeniem przed zgubieniem.
Mocne wibracje przenoszone przez uchwyty urządzeń mechanicznych mogą prowadzić do choroby wibracyjnej. Z tego powodu STIHL stworzył system antywibracyjny. W urządzeniach mechanicznych wyposażonych w system AV strefy uchwytów znacznie redukują liczbę drgań wytwarzanych przez silnik spalinowy i pracujące narzędzie.
Wyczyszczenie filtra staje się konieczne dopiero wtedy, gdy moc silnika wyraźnie spadnie. Umieszczony w gaźniku kompensator STIHL sprawia, że pomimo wzrostu zanieczyszczenia filtra powietrza moc silnika, zawartość substancji szkodliwych w spalinach oraz zużycie paliwa przez dłuższy czas pozostają stałe. W ten sposób możliwa jest dłuższa praca bez konieczności przeprowadzania czynności serwisowych.
Śruba napinacza obracana jest specjalnym pokrętłem przechodzącym przez pokrywę koła napędowego piły łańcuchowej. Umożliwia to uniknięcie kontaktu dłoni z ostrą piłą łańcuchową i ostrymi zębami zderzaka oporowego.
Ciśnienie sprężania powoduje podczas uruchamiania silników spalinowych powstawanie odbić obciążających mięśnie i stawy operatora. Element amortyzujący umieszczony w specjalnym uchwycie rozrusznika pochłania i przekazuje występujące siły zgodnie z przebiegiem cyklu sprężania umożliwiając tym samym płynne uruchomienie urządzenia bez szarpnięć.
Specjalne, opatentowane korki zbiorników paliwa i oleju. Zbiorniki urządzeń mechanicznych wyposażone w takie korki można szybko otworzyć i zamknąć - bez użycia siły i jakichkolwiek narzędzi.
Pilarka STIHL MS 462 C-M jest najlżejszą pilarką profesjonalną w swojej klasie pojemności. Efekt odczuwalnie niższej wagi osiągnięto dzięki m.in.: cylindrowi z ukośnymi żeberkami chłodzącymi, lekkiej pokrywie koła napędowego, kompaktowemu korpusowi silnika, zoptymalizowanemu ciężarowi koła zamachowego i lekkiej prowadnicy ES Light.
System STIHL Ematic z nowym systemem tłoczenia oleju umożliwia zwiększenie ilości tłoczonego oleju odpowiednio do potrzeb. Jest to szczególnie istotne przy pracy z brudnym drewnem i pracy z dłuższą prowadnicą.
Filtr HD2 wykonany jest z polietylenu i posiada nawet o 70% drobniejsze pory w porównaniu z filtrami flisowymi czy poliamidowymi, co w praktyce oznacza filtrowanie najdrobniejszych cząstek zanieczyszczeń. Filtr jest ponadto wodoodporny, nie absorbuje oleju i można go łatwo oczyścić. Hermetyczne zamknięcie zwiększa trwałość silnika i redukuje zużycie.
Dla ułatwienia cięcia wcinającego na kratce wentylatora naniesiono marker (linię). Umożliwia to lepszą kontrolę kierunku i pewniejsze prowadzenie pilarki przy wcinaniu.
Lżejsza, węższa oraz spłaszczona pokrywa koła napędowego redukuje wysiłek przy okrzesywaniu i wspomaga wydajne odprowadzanie wiórów.
Lepsze dopasowanie długości zębów przypory do promienia ścinanego pnia.