STIHL MS 400 C-M; moc 5,4KM; prowadnica 40cm; łańcuch 1,6 3/8" RS

MS 400 C-M to pierwsza na świecie pilarka łańcuchowa z tłokiem magnezowym, zapewniająca doskonały stosunek ciężaru do mocy i bardzo wysokie obroty. Waga jednostki silnikowej wynosi zaledwie 5,8 kg, a stosunek ciężaru do mocy to 1,45 kg/kW. Dzięki innowacyjnej technologii pilarka osiąga aż 14.000 obr./min, co zwiększa komfort pracy podczas okrzesywania czy ścinki. Do zastosowań w leśnictwie przy pracy z drewnem średniowymiarowym. System filtrów powietrza o długiej żywotności z filtrem HD2 gwarantuje doskonałą filtrację. Łatwe uruchamianie dzięki jednej pozycji roboczej Start i przyciskowi Stop, system M-Tronic zapewniający stale optymalną moc silnika. Praktyczne korki zbiorników umożliwiają ich łatwe i bezpieczne napełnianie.

  • Dodaj recenzję:
  • Kod: 1140 200 0520
  • Producent: STIHL
  • Dostępność: Jest (dostępność faktyczna) Jest (dostępność faktyczna)

  • Historia ceny
  • Cena netto: 4 308,13 zł 5 299,00 zł
  • szt.
Dane techniczne Wartość
Moc kW/KM 4/5,4
Pojemność skokowa cm³ 66,8
Długość prowadnicy cm 40
Ciężar kg 1) 5,8
Ciężar zestawu kg 2) 6,97
Stosunek ciężaru do mocy kg/kW 1,4
Podziałka piły łańcuchowej 3/8 "
Wartość drgań strona lewa / prawa m/s² 3) 3,5/3,5
Poziom mocy akustycznej dB(A) 4) 118
Poziom ciśnienia akustycznego dB(A) 4) 107

 

1) Bez paliwa, prowadnicy i piły łańcuchowej
2) Bez paliwa, z prowadnicą i piłą łańcuchową
3) Niepewność pomiarowa wg Dyrektywy 2006/42/WE = 2 m/s²
4) Niepewność pomiarowa wg Dyrektywy 2006/42/WE = 2,5 dB(A)

 

Wyposażenie standardowe

 
STIHL M-Tronic (M)

 

STIHL M-Tronic (M)

System elektronicznego sterowania silnikiem precyzyjnie reguluje czas zapłonu w każdym zakresie obrotów i dozuje odpowiednią ilość paliwa w zależności od temperatury, wysokości n.p.m. i jakości paliwa. Dzięki temu do uruchomienia pilarki wystarczy tylko jedna pozycja na przełączniku.

 

Magnezowe tłoki

 

Magnezowe tłoki

Bardzo lekkie tłoki magnezowe zapewniają doskonały stosunek ciężaru do mocy oraz zwiększoną wytrzymałość i wysokie obroty. (Zdj. pogląd)

 

Zawór dekompresyjny

 

Zawór dekompresyjny

Zawór dekompresyjny pozwala podczas uruchamiania usunąć z cylindra część sprężonej mieszanki. Umożliwia to znaczną redukcję siły potrzebnej do pociągnięcia za linkę rozrusznika, odciążenie osoby obsługującej urządzenie i ochronę całego systemu rozruchu urządzenia.

 

System filtrów powietrza o długiej żywotności

 

System filtrów powietrza o długiej żywotności

System filtrów powietrza o długiej żywotności wydłuża znacząco okresy pracy pomiędzy czyszczeniami filtra. Większe i cięższe drobiny są wyrzucane przez siłę odśrodkową na zewnątrz, a następnie przez wznoszącą się rampę dodatkowo wyrzucane do góry. Wstępnie oczyszczone powietrze jest doprowadzane do filtra powietrza.

 

Dźwignia kombi

 

Dźwignia kombi

System M-Tronic rozpoznaje fazę rozruchu na ciepło i na zimno, dlatego na dźwigni kombi znajduje się tylko pozycja startowa. M-tronic dozuje dokładnie taką ilość paliwa jaka jest w danej chwili potrzebna. Ogromną zaletą tej technicznej innowacji jet fakt, że użytkownik może natychmiast przystąpić do pracy i to na najwyższych obrotach. Dzięki uzyskaniu optymalnego przyspieszenia po kilku sekundach pilarka łańcuchowa jest całkowicie gotowa do pracy.

 

Silnik STIHL 2-MIX

 

Silnik STIHL 2-MIX

Dwusuwowy silnik STIHL w technologii 2-MIX zapewnia dużą moc, a przy tym oszczędność zużycia paliwa do 20% w porównaniu do dwusuwowych silników STIHL o podobnej mocy bez technologii 2-MIX. Emisja spalin spada o ok. 50%.

 

Nakrętka z zabezpieczeniem przed zgubieniem

 

Nakrętka z zabezpieczeniem przed zgubieniem

Przy wymianie zestawu tnącego zastosowano praktyczną nakrętkę pokrywy koła napędowego z zabezpieczeniem przed zgubieniem.

 

Pompa olejowa z regulacją wydajności

 

Pompa olejowa z regulacją wydajności

Pozwala na dokładne, odpowiednie do potrzeb smarowanie. Oznaczenie E gwarantuje doprowadzenie odpowiedniej ilości oleju w każdych warunkach roboczych. Profesjonaliści dozują dokładnie. Pompa umożliwia redukcję zużycia oleju do 50%.

 

Czterokanałowa technika STIHL

 

Czterokanałowa technika STIHL

W czterech kanałach przelotowych następuje zawirowanie mieszanki paliwowo-powietrznej przed zapłonem. Zapewnia to lepsze spalanie paliwa i znacznie podnosi sprawność silnika. Skutek: mniejsze zużycie paliwa i wysoki moment obrotowy w szerokim przedziale obrotów.

 

System antywibracyjny

 

System antywibracyjny

Mocne wibracje przenoszone przez uchwyty urządzeń mechanicznych mogą prowadzić do choroby wibracyjnej. Z tego powodu STIHL stworzył system antywibracyjny. W urządzeniach mechanicznych wyposażonych w system AV strefy uchwytów znacznie redukują liczbę drgań wytwarzanych przez silnik spalinowy i pracujące narzędzie.

 

Boczny napinacz piły łańcuchowej

 

Boczny napinacz piły łańcuchowej

Śruba napinacza obracana jest specjalnym pokrętłem przechodzącym przez pokrywę koła napędowego piły łańcuchowej. Umożliwia to uniknięcie kontaktu dłoni z ostrą piłą łańcuchową i ostrymi zębami zderzaka oporowego.

 

STIHL Ematic-System

 

STIHL Ematic-System

System STIHL Ematic składa się z prowadnicy Ematic, piły łańcuchowej Oilomatic oraz pompy olejowej z regulacją wydajności wzgl. redukcją ilości tłoczonego oleju. Specjalna konstrukcja prowadnicy i piły łańcuchowej sprawia, że każda kropla oleju dociera dokładnie w te miejsca piły łańcuchowej, gdzie jest najbardziej potrzebna. Umożliwia to redukcję zużycia oleju smarującego piłę łańcuchową do 50%.

 

STIHL ElastoStart

 

STIHL ElastoStart

Ciśnienie sprężania powoduje podczas uruchamiania silników spalinowych powstawanie odbić obciążających mięśnie i stawy operatora. Element amortyzujący umieszczony w specjalnym uchwycie rozrusznika pochłania i przekazuje występujące siły zgodnie z przebiegiem cyklu sprężania umożliwiając tym samym płynne uruchomienie urządzenia bez szarpnięć.

 

Układ wstępnego ogrzewania gaźnika

 

Układ wstępnego ogrzewania gaźnika

Pilarki łańcuchowe STIHL wyposażone w układ wstępnego ogrzewania gaźnika są niezawodne nawet wtedy, gdy na dworze jest zimno: w zimowym trybie pracy ogrzane powietrze przepływa wokół gaźnika. Rozwiązanie takie skutecznie zapobiega oblodzeniu gaźnika.

 

Praktyczny korek zbiornika

 

Praktyczny korek zbiornika

Specjalne, opatentowane korki zbiorników paliwa i oleju. Zbiorniki urządzeń mechanicznych wyposażone w takie korki można szybko otworzyć i zamknąć - bez użycia siły i jakichkolwiek narzędzi.

 

Filtr HD2

 

Filtr HD2

Nowy filtr HD2 wykonany jest z polietylenu i posiada nawet o 70% drobniejsze pory w porównaniu z filtrami flisowymi czy poliamidowymi, co w praktyce oznacza filtrowanie najdrobniejszych cząstek zanieczyszczeń. Nowy filtr jest ponadto wodoodporny, nie absorbuje oleju i można go łatwo oczyścić. Okrągły kartusz filtra można zdemontować bez użycia narzędzi. (zdj. poglądowe)