Poręczna, mocna pilarka łańcuchowa przeznaczona dla wszystkich użytkowników, którzy oczekują wyższej mocy i wyższego komfortu podczas pracy przy pozyskiwaniu drewna. Mocny silnik o niskim poziomie wibracji o mocy 4,5 KM z innowacyjny systemem filtrów. Do 20% mniejsze zużycie paliwa i redukcja emisji spalin nawet do 50% w porównaniu do dwusuwowych modeli o tej samej mocy bez technologii 2-MIX. Z pompą olejową o regulowanej wydajności.
Dane techniczne | Wartość |
---|---|
Moc KM | 4,5 |
Moc kW/KM | 3,3/4,5 |
Pojemność skokowa cm³ | 64,1 |
Długość prowadnicy cm | 40 |
Ciężar kg 1) | 6,2 |
Ciężar zestawu kg 2) | 7,2 |
Stosunek ciężaru do mocy kg/kW | 1,9 |
Podziałka piły łańcuchowej | 3/8" |
Wartość drgań strona lewa / prawa m/s² 3) | 4/4 |
Poziom mocy akustycznej dB(A) 4) | 117 |
Poziom ciśnienia akustycznego dB(A) 4) | 105 |
1) Bez paliwa, prowadnicy i piły łańcuchowej
2) Bez paliwa, z prowadnicą i piłą łańcuchową
3) Niepewność pomiarowa wg Dyrektywy 2006/42/WE = 2 m/s²
4) Niepewność pomiarowa wg Dyrektywy 2006/42/WE = 2,5 dB(A)
Zawór dekompresyjny pozwala podczas uruchamiania usunąć z cylindra część sprężonej mieszanki. Umożliwia to znaczną redukcję siły potrzebnej do pociągnięcia za linkę rozrusznika, odciążenie osoby obsługującej urządzenie i ochronę całego systemu rozruchu urządzenia.
System filtrów powietrza o długiej żywotności wydłuża znacząco okresy pracy pomiędzy czyszczeniami filtra. Większe i cięższe drobiny są wyrzucane przez siłę odśrodkową na zewnątrz, a następnie przez wznoszącą się rampę dodatkowo wyrzucane do góry. Wstępnie oczyszczone powietrze jest doprowadzane do filtra powietrza.
Dwusuwowy silnik STIHL w technologii 2-MIX zapewnia dużą moc, a przy tym oszczędność zużycia paliwa do 20% w porównaniu do dwusuwowych silników STIHL o podobnej mocy bez technologii 2-MIX. Emisja spalin spada o ok. 50%.
Pozwala na dokładne, odpowiednie do potrzeb smarowanie. Oznaczenie E gwarantuje doprowadzenie odpowiedniej ilości oleju w każdych warunkach roboczych. Profesjonaliści dozują dokładnie. Pompa umożliwia redukcję zużycia oleju do 50%.
W czterech kanałach przelotowych następuje zawirowanie mieszanki paliwowo-powietrznej przed zapłonem. Zapewnia to lepsze spalanie paliwa i znacznie podnosi sprawność silnika. Skutek: mniejsze zużycie paliwa i wysoki moment obrotowy w szerokim przedziale obrotów.
Mocne wibracje przenoszone przez uchwyty urządzeń mechanicznych mogą prowadzić do choroby wibracyjnej. Z tego powodu STIHL stworzył system antywibracyjny. W urządzeniach mechanicznych wyposażonych w system AV strefy uchwytów znacznie redukują liczbę drgań wytwarzanych przez silnik spalinowy i pracujące narzędzie.
Obsługa wszystkich ważnych funkcji pilarki, takich jak rozruch na ciepło i na zimno, praca i wyłączanie odbywa się za pomocą jednej dźwigni. Rozwiązanie to zapewnia wyjątkowy komfort i bezpieczeństwo obsługi, ponieważ prawa ręka przez cały czas spoczywa na uchwycie.
Wyczyszczenie filtra staje się konieczne dopiero wtedy, gdy moc silnika wyraźnie spadnie. Umieszczony w gaźniku kompensator STIHL sprawia, że pomimo wzrostu zanieczyszczenia filtra powietrza moc silnika, zawartość substancji szkodliwych w spalinach oraz zużycie paliwa przez dłuższy czas pozostają stałe. W ten sposób możliwa jest dłuższa praca bez konieczności przeprowadzania czynności serwisowych.
Śruba napinacza obracana jest specjalnym pokrętłem przechodzącym przez pokrywę koła napędowego piły łańcuchowej. Umożliwia to uniknięcie kontaktu dłoni z ostrą piłą łańcuchową i ostrymi zębami zderzaka oporowego.
System STIHL Ematic składa się z prowadnicy Ematic, piły łańcuchowej Oilomatic oraz pompy olejowej z regulacją wydajności wzgl. redukcją ilości tłoczonego oleju. Specjalna konstrukcja prowadnicy i piły łańcuchowej sprawia, że każda kropla oleju dociera dokładnie w te miejsca piły łańcuchowej, gdzie jest najbardziej potrzebna. Umożliwia to redukcję zużycia oleju smarującego piłę łańcuchową do 50%.
Pilarki łańcuchowe STIHL wyposażone w układ wstępnego ogrzewania gaźnika są niezawodne nawet wtedy, gdy na dworze jest zimno: w zimowym trybie pracy ogrzane powietrze przepływa wokół gaźnika. Rozwiązanie takie skutecznie zapobiega oblodzeniu gaźnika.
Specjalne, opatentowane korki zbiorników paliwa i oleju. Zbiorniki urządzeń mechanicznych wyposażone w takie korki można szybko otworzyć i zamknąć - bez użycia siły i jakichkolwiek narzędzi.