Uniwersalna przecinarka z wtryskiem STIHL Injection. Do ściernic o średnicy 350 mm. Elektronicznie sterowany wtrysk zapewnia perfekcyjną charakterystykę pracy i wysoki moment obrotowy. Dzięki tylko jednej pozycji startowej urządzenie można bardzo łatwo uruchomić. Elektroniczny moduł sterowania umożliwia łatwe dozowanie ilości doprowadzanej wody. W połączeniu z systemem antywibracyjnym STIHL, który zapewnia szczególnie niski poziom drgań, przecinarkę prowadzi się bardzo precyzyjnie. STIHL ElastoStart i zawór dekompresyjny znacznie ułatwiają uruchamianie urządzenia.
Dane techniczne | Wartość |
---|---|
Moc kW/KM | 3,9/5,3 |
Pojemność skokowa cm³ | 72,2 |
Średnica tarczy tnącej mm | 350 |
Maks. głębokość cięcia mm | 125 |
Ciężar kg 1) | 10,2 |
Poziom mocy akustycznej dB(A) 2) | 112 |
Poziom ciśnienia akustycznego dB(A) 2) | 98 |
Wartość drgań strona lewa/strona prawa m/s² 3) | 2,4/2 |
Długość całkowita mm 4) | 730 |
1) Bez paliwa i tarczy tnącej
2) Niepewność pomiarowa wg Dyrektywy 2006/42/WE = 2,5 dB(A)
3) Niepewność pomiarowa wg Dyrektywy 2006/42/WE = 2 m/s²
4) ze ściernicą
Po poluzowaniu śrub mocujących pasek klinowy jest naprężany samoczynnie. Zwiększa to żywotność urządzenia i wpływa na niewielkie zużycie paska.(zdj. zbliżone do rzeczywistego)
Nowoczesny i ergonomiczny design zapewnia operatorowi najbardziej optymalną pozycję uchwytu. Uchwyt obwiedniowy gwarantuje doskonały komfort cięcia w każdej pozycji roboczej.
Uruchamianie urządzeń z silnikiem spalinowym, które posiadają ręczną pompę paliwową jest nawet o 40% łatwiejsze - zwłaszcza po dłuższej przerwie w pracy. Kilkukrotne naciśnięcie pompy paliwowej wystarcza, aby paliwo trafiło do gaźnika. (zdj. zbliżone do rzeczywistego)
Podczas procesu przepłukiwania warstwa powietrza nie zawierająca paliwa zostaje umieszczona pomiędzy wydalanymi spalinami a świeżą porcją mieszanki w skrzyni korbowej silnika. Ta powietrzna poduszka redukuje straty paliwa występujące w związku z procesem przepłukiwania cylindra – chroniąc tym samym zdrowie operatora i środowisko naturalne.
Podczas uruchamiania silników 2-suwowych ciśnienie sprężania powoduje powstawanie odbić obciążających mięśnie i stawy operatora. W systemie ElastoStart specjalny element amortyzujący umieszczony w uchwycie rozrusznika rozciąga się odpowiednio do działającej siły i umożliwia płynne uruchomienie urządzenia bez szarpnięć.
Elementy amortyzujące zapobiegają przenoszeniu drgań powodowanych pracą silnika na dłonie i ramiona operatora. Pozwala to oszczędzać siły podczas ręcznego prowadzenia urządzenia.
System filtrów powietrza o długiej żywotności ze wstępnym filtrem cyklonowym zapewnia oddzielenie 80% cząstek kurzu zawartych w zasysanym powietrzu już w pierwszym etapie filtrowania. Cząstki kurzu nie osadzają się - jak to ma miejsce w przypadku zwykłych systemów filtrujących - na filtrze piankowym, lecz zostają odseparowane i ponownie odprowadzone na zewnątrz. W ten sposób zlikwidowana zostaje konieczność czyszczenia filtra piankowego.
Zawór dekompresyjny pozwala podczas uruchamiania usunąć z cylindra część sprężonej mieszanki. Umożliwia to znaczną redukcję siły potrzebnej do pociągnięcia za linkę rozrusznika, odciążenie osoby obsługującej urządzenie i ochronę całego systemu rozruchu urządzenia.
Osłona przecinarek wykonana jest z ciśnieniowego odlewu magnezu co zapewnia znaczną redukcję ciężaru. Nowy design regulacji osłony i przyłącza wody.